Wedstrijdverslagen

HT 2023

Na een lange strijd met tegenwind en tegenstroming heeft de Plancius binnen 5 uur de haven van West-Terschelling bereikt.

Vechten op de Vecht 2023

Op 2 April 2023 heeft de Plancius met een tijd van 1:38:57 VodV uitgeroeid. Een wattage van 35.76 watt per roeier heeft ons op de 74e plaats van het herenklassement gegooid.

Grachtenrace Amsterdam 2022

Met 8 roeiers heeft de Plancius, die als eerste startte, door de grachten van Amsterdam gestreden om 25.5 kilometer in 4 uur en 10 minuten in het zonnetje af te leggen.

Slag om de Zaan 2019

Normaal gesproken laten we één van onze leden een wedstrijdverslag schrijven, maar omdat wij nu een leenroeier hadden, hebben we haar gevraagd of zij haar belevingen op papier wilde zetten. Dat beloofd een leuk verhaal te worden!

Muiden Pampus Muiden 2018

Vrijdag 2 november begon ons Muiden Pampus Muiden avontuur. We waren al rond de middag bij de Plancius om die op tijd richting het Oosterdok te roeien om hem te laten slepen. We zouden namelijk met 3 andere sloepen, de Moos, de Bertha en de Remex richting Muiden gesleept worden door de Gyrinus. We waren al ruim van tevoren op de juiste locatie dus nu alleen nog wachten. Tegen het einde van de middag kwam de Gyrinus het Oosterdok binnen en was er nog tijd voor wat snelle boodschappen. Echter was er niet goed nagedacht over wat en in welke hoeveelheden het gekocht moest worden. Dit zorgde ervoor dat er de volgende dag nog een keer boodschappen gedaan moesten worden, omdat het brood op was gegaan.